خانه > ویندوز, کامپیوتر, اینترنت, برنامه نویسی, زندگی > برنامه نویسی در نت پد یا چگونه یک فایل داک ایکس را با دستان خالی باز کنیم ؟

برنامه نویسی در نت پد یا چگونه یک فایل داک ایکس را با دستان خالی باز کنیم ؟

پیش نوشت : تبدیل یک فایل داک ایکس آفیس به متن
.

Docx2Text Hta Application 1.0.0
.
سوال : فایل های داک ایکس ( ورد : 2007 و 2010 ) رو با چه برنامه ای باز میکنید ؟ جواب : مایکروسافت آفیس . تمام . اگه از این روش استفاده میکنید کار من با شما در همین جا تمومه
.
ممکنه کمی انعطاف و حالت ابری از خودتون نشون بدید و بگید به کمک سرویس های آنلاین . خوب باز هم حرفی برای بحث نمیمونه . این نشون میده شما به خوبی با سرویس های ابری هماهنگ شدید . بهتون تبریک میگم . تمام
.
ممکنه آفیس 2007 یا 2010 نداشته باشید و بخواهید خیلی سریع فایل های » ورد » رو مرور کنید : احتمالا از بین برنامه های خیلی زیادی که برای مشاهده این اسناد هست یکیش رو از روی فلش مموری تون به من پیشنهاد میدید . مثلا این که حدودا 600 کیلوبایت حجم داره . باز هم تمام
   .
میدونید به عنوان یه برنامه نویس ترجیح میدم برای خودم یه برنامه بنویسم تا محتوای متنی فایل های ورد رو خیلی سریع مرور کنم . اسمش رو هر چی دوس دارید بذارید . احتمالا باید ویژوال استودیو یا دلفی روآتیش کنم و شروع کنم به نوشتن کد : راستش رو بخواید مدتیه از این مدل برنامه نویسی برای نیازهای روزانه خسته شدم
.
پس  نت پد رو باز میکنم و به کمک بیسیک اسکریپت یه سری تابع مینویسم : تابع اول پسوند فایل داک ایکس رو به زیپ تغییر میده . تابع دوم فایل زیپ رو از حالت فشرده خارج میکنه . تابع سوم محتوای » ایکس ام ال » سند رو میخونه و خروجی متنی رو ایجاد میکنه . همین . اصل این برنامه کمتر از 20 خط میشه و خیلی ساده نوشته میشه
.
برای اینکه نخوام از » وی بی اس » یا همون اسکریپت های ویژوال بیسیک استفاده کنم و همه رو به وحشت بندازم نهایتا توابع رو به یک برنامه هایپر لینک تبدیل میکنم تا کاربرپسندتر بشه . سورس برنامه در اصل خود برنامس

.
برای دریافت این پروژه و تست اون به اینجا مراجعه کنید

.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

