برنامه نویس دوچرخه سوار

پیش نوشت : معرفی برنامه ای برای دریافت طول و عرض جغرافیایی و سرعت از جی.پی.اس گوشی
.

GPS TTS V1.0.0
.

وقتی بچه بودم همیشه دلم میخواست یکی از اون کیلومترشمارهای عقربه ای روی دوچرخم نصب کنم تا بدونم با چه سرعتی در حال حرکتم . بگذریم که چرا نشد (🙂 ) . مدتی بود با جی پی اس گوشی اندرویدی و توابعش درگیر بودم
.
حالا باید میرفتم سراغ مشکل قدیمی و این بار بدون کیلومترشمار عقربه ای حلش میکردم . برنامه رو نوشتم و اجرا کردم . وقتی جی پی اس روشن باشه اطلاعات طول و عرض جغرافیایی به همراه سرعت نمایش داده میشد اما این اون چیزی نبود که من میخواستم
.

 چون اولا درصورتیکه گوشی لاک میشد دیگه اطلاعاتی در کار نبود و سرعت بی سرعت . ثانیا به فرض هم که اکتیویتی برنامه رو در فورگراند نگه میداشتم باز هم نمیتونستم با در دست داشتن گوشی به سرعت لازم برای دوچرخه سواری برسم . برای حل مشکل اول تمام فانکشن های دریافت اطلاعات رو به سطح سرویس انتقال دادم . جریانی که به مدیریت حافظه در گوشی های اندرویدی برمیگرده . حالا اگه برنامه به بک گراند منتقل میشد باز هم برنامه اجرا بود و اطلاعات رو از ماهواره دریافت میکرد
.
مشکل دوم رو به کمک کتابخانه تبدیل متن به صدا حل کردم . در حقیقت سرعت برای من در هر لحظه خونده میشد . برای کنترل بیشتر به کمک یه  » سیک بار »  تعیین کردم سرعت از چه زمانی خونده بشه . حالا وقتی به مسیر مورد نظرم وارد میشم برنامه رو اجرا میکنم حداکثر سرعت رو تنظیم میکنم و منتظر رسیدن به اون سرعت میشم

.
برنامه در نسخه اول فعلا هیچ لاگی از سرعت های قبلی ذخیره نمیکنه و این ویژگی در نسخه دوم اضافه میشه . ممکنه در مارکت برنامه هایی با قابلیت های بهتر و بیشتر موجود باشه اما من ترجیح میدم برنامه بنویسم و حین دوچرخه سواری تستش کنم : شاید عجیب ترین تست و دیباگ ممکن در دنیا . اون هم برای برنامه ای که تنها 85 کیلوبایت حجم داره

.
برنامه را از اینجا دریافت کنید
.
 
 

  1. پوریا
    اکتبر 25, 2011 در 6:24 ق.ظ.

    خیلی خوبه دستت درد نکنه! لازم بود واقعا . امروز امتحانش می کنم. (منتهی موقع دویدن)

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

