خانه > موبایل, موسیقی, کامپیوتر, اندروید, اینترنت, ابزار وب, برنامه نویسی, زندگی > کمی اندروید کمی موسیقی کمی برنامه نویسی

کمی اندروید کمی موسیقی کمی برنامه نویسی

پیش نوشت : یک کلنجار از سر کنجکاوی در گوشی
.

My Play Lists
.
تصویر بالا اسکرین شاتی از پلی لیست های ِ من در برنامه پیش فرض گوشی های اندرویدی برای پخش موسیقی است . همون طور که مشخصه 3 تا پلی لیست توسط من ایجاد شده و آهنگ هایی رو که برام جالبه وارد اونها میکنم . مشکل اولی که داشتم این بود که خود ِ گوشی راهی برای بک آپ گرفتن از این لیست ها نداشت . سراغ مارکت رفتم برای پیدا کردن یه برنامه کامل و البته رایگان برای پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی
.

Android Market : MyBackup : /sdcard/rerware/mybackup/allbackups
.
برنامه مای بک آپ رو گرفتم و به کمکش یک نسخه پشتیبان از تنظیمات گوشی و همین طور پلی لیست هام ایجاد کردم . همون طور که در تصویر مشخصه محل فایل پشتیبان رو هم پیدا کردم . یه فایل فشرده که روی کامپیوتر بازش کردم و داخلش یه دیتابیس از نوع اس.کیولایت پیدا کردم
.

sqliteexpert personal edition
.
از نسخه رایگان برنامه بالا برای باز کردن دیتابیس استفاده کردم . در بین جداول موجود جستجو کردم و جدول نگهداری اطلاعات آهنگ ها و پلی لیست رو استخراج کردم و نهایتا یک کوئری در برنامه نوشتم
.

Table : media_audio_playlist_map
.
در جدول بالاشماره شناسه هر آهنگ به همراه شماره پلی لیست ذخیره میشد
.

Table : media_audio_playlist
.
 در جدول بالا شماره شناسه هر پلی لیست رو پیدا کردم . حالا میتونستم با نوشتن یک کوئری مسیر آهنگ های ِ درون یک پلی لیست رو استخراج کنم . یعنی دقیقا کاری که از اول مد نظرم بود
.
.
کوئری ترکیبی بالا به من آدرس تمام اهنگ های ِ موجود در پلی لیست شماره 2 رو میده . به همین سادگی . حالا میتونم از طریق مسیر دریافتی آهنگ هایی رو که وارد یک پلی لیست خاص کردم به کامپیوتر منتقل کنم
.

پی نوشت : شاید بگید این چه کاریه ! از وین آمپ و یا برنامه های مشابه استفاده میکنیم . انتخاب با شماست . در کامپایل مغزی لذت کشف و برنامه نویسی را تجربه کنید

.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

