شیرجه به درون کامپیوتر از طریق اندروید

پیش نوشت : دسترسی به اطلاعات روی هارد کامپیوتر از طریق گوشی اندرویدی
.

ASTRO
.
قبل از هر چیز باید یکی از نسخه های فایل منیجر استرو را بر روی گوشی یا دوایس اندرویدی خودتون نصب کنید . اگه دسترسی به مارکت ندارید از اینجا اقدام کنید
.
.
بعد از نصب برنامه به قسمت پایانی نوار لغزان بالای برنامه بروید : همان قسمت نت ورک . قراره بتونیم به درایوهای کامپیوتر خودمون تحت شبکه وای فای دسترسی داشته باشیم . مسلما راه های زیادی برای این کار وجود داره . اما بد نیست سامبا و استرو رو هم امتحان کنیم
.

ASTRO SMB Module
.
وقتی اقدام به ایجاد یک ارتباط جدید میکنیم با خطای عدم وجود ماژول اس ام بی رو برو میشیم . خوب از طریق مارکت یا اینجا نصبش میکنیم
.
.
مشخصا این پکیج قابلیت هایی رو به فایل منیجر استرو اضافه میکنه و برنامه مستقلی نیست . پس دوباره میریم سراغ فایل منیجر خودمون
.

ASTRO -> Networks -> New -> SMB
.
با نصب ماژول پیش نیاز با خطایی روبرو نمیشیم و یک ارتباط با کامپیوتر یا لپ تاپ موجود در شبکه وای فای ایجاد میکنیم . کافیه در قسمت سرور آی پی کامپیوتر خودتون رو وارد کنید . قسمت برچسب اختیاریه . سایر تنظیمات هم اختیاریه و این خیلی خوبه . تنها کافیه نام کاربری و پسورد ورود به کامپیوتر رو هم وارد کنید
.
.
بعد از ورود نام کاربری و پسورد و آدرس کامپیوتر من از تست برای اطمینان از صحت کار استفاده میکنم و سپس کانکشن رو ذخیره میکنم تا برای دفعات بعد قابل استفاده باشه . به همین راحتی
.
.
همون طور که مشخصه من به پوشه های داخل کامپیوتر بدون مشکلی دسترسی دارم و حالا میتونم عملیات انتقال فایل بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر رو با سرعت و اطمینان بالا به کمک سامبا انجام بدم
.
.

  1. Ali
    اوت 24, 2011 در 10:58 ب.ظ.

    سلام
    مرسی از مطلبی که گذاشتی چون خیلی دنبالش بودم
    البته یه سوال دارم
    این ip که باید بدیم دقیقا چه ip هست ؟!
    من یه وایرلس لن دارم که لپ تاپ و گوشیم هر دو به اون وصله …
    نمیدونم ip مودم رو باید بدم یا لپ تاپ یا … !
    اگه از لپ تاپ رو باید بدم ip ش چیه ؟
    یکم گیج شدم !
    واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید …

    • mohammaddesign
      اوت 25, 2011 در 7:07 ق.ظ.

      شما باید IP لپ تاپ رو وارد کنید : با دستور ipconfig از طریق cmd در ویندوز پیداش کنید
      البته میتونید computer name رو هم وارد کنید . همون اسمی که به کامپیوتر یا لپ تاپ دادید اینجوری اگه ip تغییر کرد دیگه نیازی نیست مدام کانکشن رو تصحیح کنید .

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

