دریافت تمام تصاویر روز سایت ناسا

پیش نوشت :  دریافت تمام تصاویر به همراه اطلاعات هر عکس در یک دیتابیس
.


Astronomy Picture of the Day

.
بعد از مدتها دست و پنجه نرم کردن با این سایت بالاخره به یک روش بهینه برای دریافت تمام تصاویر به همراه اطلاعات رسیدم . در این سایت تصاویر در دو سایز ارائه شده که در نسخه نهایی من فقط تصاویر با سایز اصلی رو  وارد کردم و به همراه داده های متنی به حجمی نزدیک 4 گیگ رسیدم
.
مسلما قرار دادن اطلاعات توضیحات هر عکس حجم این مجموعه را از یک نسخه دی وی دی بیشتر میکرد و فعلا فقط عنوان هر عکس را در دیتابیس نهایی قرار داده ام . تعدادی از روزها هم شامل عکس های تکراری بوده که این مربوط به خود سایته و بنا به یک مناسبت خاص اون عکس تکرار شده
.
این مجموعه ارزشمند از سال 1995 تا زمان نگارش این پست تنظیم شده و شامل مهمترین اتفاقات و پدیده های نجومی این چند سال اخیر است . در مورد این مجموعه با چند سازمان نجومی کشور تماس هایی داشتم که در صورتیکه امکان ارائه آن از مجاری ذکر شده وجود نداشته باشد حاضر به همکاری برای عرضه این اطلاعات با سایر فروشگاه های اینترنتی هستم ( صرفا به این دلیل که اصلا حوصله درگیر کردن خود در فروش یک محصول را ندارم ) با این حال سعی میکنم نهایتا به یک شکل منظم این مجموعه به دست علاقه مندان برسد . دقت کنید با امکانات فعلی نه میتوانم داده ها را در جایی آپلود کنم و نه منطقی است که برای هر تقاضا کننده ای رایت کنم 🙂
.
در صورتیکه روش موثری برای ارائه این داده ها دارید یا صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید  با من از طریق همین وبلاگ در تماس باشید
.

در زمینه مباحث کپی رایت خودم به جایی نرسیدم . منظور مالکیت شخصی خودم بر محصول ایجاد شده نیست  منظور مالکیت سایت ناسا بر این محتواهاست : با این حال همیشه باید گوشه هایی برای کنجکاوی کنار گذاشت .  موفق باشید
.
در کامپایل مغزی لذت کشف و برنامه نویسی را تجربه کنید

.
.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

