خانه > ویندوز, کامپیوتر, اینترنت, برنامه نویسی, دلفی, زندگی, سیستم عامل > تمام آدمهای معروف در یک دیتابیس

تمام آدمهای معروف در یک دیتابیس

پیش نوشت : یک دیتابیس از 37853 آدم معروف
.

NNDB : NNDB Parser + NNDB Viewer
.

قبل از هر چیز برای اینکه معیارمون برای انتخاب این تعداد آدم معروف و شناخته شده رو مشخص کنیم لازمه شما یه سری به این سایت بزنید . من مدتهاست از این سایت استفاده میکنم و شاید مزیت اصلیش سادگی کار با این سایته و همیشه دلم میخواست راهی پیدا کنم تا اطلاعات پایه سایت رو در یک دیتابیس محلی ذخیره کنم و علاقه قدیمی یعنی آنالیز داده های دیتابیس رو اجرا کنم ( اطلاعات آماری جالبی میشه از چنین داده های حقیقی ای استخراج کرد )
.
خود سایت جستجوی ضعیفی داشت و عملا به درد من نمیخورد . پس دست به کار شدم و یه پارسر برای واکشی اطلاعات اولیه سایت نوشتم و در نهایت اطلاعات را وارد یک دیتابیس اکسس کردم . دیتابیسی با 37853 رکورد از اطلاعات اولیه آدمهای معروف ( شامل : نام / حرفه / یک توضیح کوتاه که خیلی به درد میخوره و تاریخ تولد / وفات و نهایتا یه لینک به پروفایل شخص برای کسب اطلاعات بیشتر ) . بعد یک ابزار با کوئری های دیتابیسی قویتر برای جستجو بر روی دیتابیس نوشتم که کار پیدا کردن افراد رو خیلی بهتر از خود سایت انجام میده و منو از شر جستجوی ضعیف سایت خلاص میکنه .
 نهایتا شما نتیجه کار رو میتونید از اینجا به همراه سورس کد برنامه به زبان دلفی و تمام جزئیات پیاده سازی و فایل اجرایی نهایی در حجمی کمتر از 3 مگابایت دریافت کنید
.
دقیقا نمیدونم مورد استفاده این برنامه برای سایر افراد به چه شکل تعریف میشه ؟ ( من این برنامه رو برای خودم تعریف کرده بودم و نوشتم ) منتها من تا مدتها درگیر کار با این داده های خام خواهم بود . اگر علاقه مند به برنامه نویسی هستید مطالعه سورس کد فارغ از عملکرد برنامه برای شما جالب خواهد بود .
.

منتظر نظرات و پیشنهادهای شما هستم
 

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

