با توسعه دهندگان برنامه ها در ارتباط باشید

پیش نوشت : ارتباط با برنامه نویسان پروژه های مطرح
.
.

اگه مطلب قبلی در مورد افزونه یونو رو دنبال کرده باشید در جریانید که من این افزونه رو برای نمایش در فونت تاهوما تغییر دادم و در کنارش برای تیم توسعه هم نامه ای زدم و خواستار یک سری تغییرات شدم . تصویر بالا راه کاریه که یکی از اعضای این تیم برای رفع مشکل من ارائه داده. صادقانه بگم من ترجیح میدم از افزونه خودم استفاده کنم تا اون تیک تغییرات فونت رو در فایرفاکس غیر فعال کنم

.

حالا اینا رو گفتم تا بگم زیاد هم نا امید نشید . شما ایده ها و تغییراتی رو که لازمه در یک برنامه داده بشه رو همیشه به اطلاع تیم توسعه دهنده برسونید و در مورد اعمال اونها فقط کمی صبور باشید . به نظرم برای هر توسعه دهنده ای بهترین مرحله زمانیه که افراد از محصولش استفاده میکنند و سیل نظرات و بهینه سازی ها ارسال میشه . حالا قصد دارم تغییرات بیشتری رو در افزونه اعمال کنم و با یک طرح دقیق به همراه سورس تغییرات اون رو ارسال کنم . پا پس نکشید : کل زمانی که طول کشید تا سورس این افزونه رو بررسی کنم و تغییرات رو اعمال کنم کمتر از یک ساعت بود اما نتیجه داشتن افزونه ای با فونت های خوانا بود . همیشه دو جریان بررسی کد و ارتباط با تیم توسعه را همزمان پیش ببرید . به نظرم اینها مسائلی است که در کتاب های مهندسی نرم افزار زمان ما حتی مطرح هم نشده بود در حالیکه جریان نرم افزارهای آزاد قدمت بیشتری نسبت به خیلی از مباحث مهندسی نرم افزار دارد . ( بنا به یک نظر شخصی و درگیرانه معتقدم تا کدی نباشد هیچ مبحث مهندسی نرم افزار پیرامون آن جایز نیست . شما ممکن است مخالف باشید ) .

.

در پست های آینده تجربه های موفق این ارتباط با توسعه دهندگان رو بررسی میکنم

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

