خانه > کامپیوتر, کتاب, برنامه نویسی, تفریحی, تراوش مغزی, خبر, زندگی > وقتی کتاب کاهی به شما خیره میشود

وقتی کتاب کاهی به شما خیره میشود

پیش نوشت : دل مشغولی های یک برنامه نویس در دنیای کتاب
.
.

برنامه بوق میزند . اسکن صفحه تمام شده . عکس ذخیره میشود . حالا همه چیز به سرعت عمل من در رفتن به صفحه بعد و قرار دادن صفحه لای گیوتین اسکنر بستگی دارد . تایمر برنامه وقت را تمام شده میداند و اسکن آغاز میشود . این قسمت در اختیار من نیست . باز اسکن تمام میشود و شمار صفحه ها افزایش پیدا میکند . اینکه یک کتاب سیصد صفحه ای را در چند روز یا چند ساعت تمام کنید به سرعت عمل شما و کم کردن تایمر برنامه بستگی دارد . من عادت دارم برای هر نیاز شخصی برنامه بنویسم . مثل خواندن یک کتاب ارزشمند نوشتن برنامه هم آدم را سبک میکند

.
بعد مدتی دست های آدم خسته میشود . حوصله اش سر میرود . من درگیر تکنولوژی و کتاب شده ام . دغدغه و علایقم به همین دو تا محدود شده . کیف میکنم و لذت میبرم . صدای قیژ قیژ اسکنر را هم تحمل میکنم . قبل از این کار روش جور دیگری بود . با دوربین و به کمک توابع از صفحات عکس میگرفتم . سرعت بالاتر بود و کیفیت کمتر

.

دوستی اعلام میکند بهتر است از اسکنرهای مخصوص این کار استفاده کنم . به فکر کتاب های کاهی توی قفسه که دارند جان میدهند می افتم . از پدر گرامی برایمان مانده خدا حفظش کند . چندتایی کتاب دعا با طرح های قدیمی هم هست که دست بهشان میزنم برگه ها پودر میشود . میراث رسیده به دست من است سرشان میترسم . کاغذهای کاهی پودر میشوند . کتاب اما به من خیره شده

.

این روزها در دلتنگی تنها به نوشتن کد های بهینه برای نجات این زبان بسته های همه چیز فهم فکر میکنم و تنهایی پر هیاهوی بهومیل هرابال را مرور میکنم . کتاب را حتما خوانده اید

.

» سی و پنج سال است که در کار کاغذ باطله هستم و این قصه عاشقانه من است. سی و پنج سال است که  دارم کتاب و کاغذ باطله خمیر میکنم و خود را چنان با کلمات عجین کرده ام که دیگر به هیئت دانشنامه هایی در آمده ام که طی این سالها سه تنی از آنها را خمیر کرده ام . سبویی هستم پر از آب زندگانی و مردگانی که کافی است کمی به یک سو خم شوم تا ار من سیل افکار زیبا جاری شود . آموزشم چنان ناخودآگاه صورت گرفته که نمی دانم کدام فکر از خودم است و کدام از کتابها ناشی شده »  و

  1. نوامبر 28, 2010 در 2:32 ب.ظ.

    تعبیرات جالبی بود. مخصوصا عنوان.
    «وقتی کتاب کاهی به شما خیره می‌شود»

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

