تد زندگی مرا متحول کرد یا نه

پیش نوشت : تاثیرات یک برنامه کوچک بر زندگی من
.

Now : TedGrabber Beta 3
.

یک زمانی معتقد بودم دیدن سخنرانی های تد میتونه زندگی آدم رو تغییر بده . با علاقه شروع کردم به نوشتن یک برنامه رایگان برای دانلود ویدئوها و زیرنویس سخنرانی ها . بهترین جایی هم که برای معرفی برنامه پیدا کردم سورس فورج بود . چند هفته پیش مطلع شدم که مسئولان این سایت اعلام کردند چون پروژه سورس نداره بعد از یک هفته در صورت عدم ارائه کد پروژه برنامه رو حذف میکنند.  جالب بود بدونم چه چیزی باعث شده بین این همه برنامه بدون سورس و با سورس های جعلی چرا با برنامه من این کارو میکنند . یه نامه نوشتم و توضیح دادم که این برنامه صرفا به خاطر یه علاقه شخصی نوشته شده و هدف هوا کردن جت نبوده که حالا کسی به سورس این پروژه وابسته باشه . در زمان حذف پروژه تعداد دانلود تمام نسخه ها به 3000 دانلود میرسید ( تصویری از آخرین روزها ندارم ) . اونها به یه لینک در مستندات سایت منو هدایت کردند که نوشته بود برنامه ها باید سورس داشته باشه . باز برام سوال بود چرا 9 پروژه دیگه ای که روی سایتشون داشتم و هیچ کدوم سورس نداشت رو چرا حذف نکردند و چرا راه دور بریم روی همین سورس فورج پروژه های بدون سورسی هست که از مرز 10000 دانلود هم گذشته . به هر حال من حق رو به مسئولان این سایت دادم و گلایه و شکایتی ندارم . تنها کاری که کردم ایجاد دوباره پروژه حذف شده بود تا کسی اون رو با برنامه دیگه ای جایگزین نکنه : جدا روش حذف پروژه از طرف مسئولان سایت بچه گانه بود ولی باز هم معتفدم صاحب اختیارند کل سایت رو هم به روی ما ایرانی ها ببندند : بماند
.
 اما همه اینها به کنار :  کاربران مشتاقی که از سراسر جهان وبلاگ  فارسی مرا زیرو رو کردند / با گوگل ترجمه کردند و کامنت گذاشتند و اشکالات برنامه را مطرح کردند برای من از هر سخنرانی تدی مهم تر شد . با توسعه دهندگان و کاربران چینی / روسی / آرژانتینی و اسپانیایی دست و پا شکسته بحث و تبادل نظر کردم و ساعت ها چیز یاد گرفتم .این ها همه چیزی است که به من برای ادامه راه انگیزه میدهد

.

پی نوشت
.
کاربران تعدادی از کشورها از محدودیت انتخاب زبان در نسخه بتا دو گفته بودند که در بتا 3 برطرف شده .آخرین نسخه برنامه را از اینجا دریافت کنید

  1. mohammaddesign
    اکتبر 6, 2010 در 4:08 ب.ظ.

    ذکر چند نکته هم ضروریه :

    1- متاسفانه نامه ای که از طرف سورس فورج برای من فرستاده شده بود اسپم شده بود ( این هم از شانس منه )

    2- عمده بحث با توسعه دهندگان دیگه در مورد دلفی و نبود یک کتابخانه مشخص و قوی برای جی سان بود

  2. اکتبر 26, 2010 در 3:05 ب.ظ.

    خوب چرا بازمتن منتشرش نکردی؟

    • mohammaddesign
      اکتبر 26, 2010 در 3:24 ب.ظ.

      کدی که نوشتم چنان عجیب و غریب و دم دستی بود که واقعا به فکر انتشارش نبودم از اول . کمی هم انحصار طلبی ویندوزی اپلی در خونم بود🙂 سعی میکنم در آینده پروژه هایی رو با سورس منتشر کنم . در مورد پروژه گیمویتر مثلا

  3. mbakhshi
    نوامبر 9, 2010 در 8:42 ق.ظ.

    با سلام و تشکر از این برنامه مفید
    یک سوال داشتم.این سابتایتل رو کجا دانلود میکنه؟ یا شاید یه لینکی برای دانلودش میده که من سر در نیاوردم! میشه یه توضیحی بدید. help هم نگاه کردم سر در نیاوردم متاسفانه
    ممنون دوباره

    • mbakhshi
      نوامبر 9, 2010 در 8:49 ق.ظ.

      اها آقا مشکل حل شد،
      حالا برای اینکه کسی مثل من درگیر نشه توضیح میدم جریانو!
      من بدون اینکه فایل rar رو extract کنم جایی run میکردم برنامه رو بعد نمیتونست اون فولدره subtitle‌رو درست کنه.
      سرکار بودم.
      ممنون مجدد.

  4. کاوه
    نوامبر 10, 2010 در 5:32 ب.ظ.

    برنامه خوبی بود،
    یه برنامه (آنلاین) در گوگل کد برای اینکار دیدم، که کار نمیکرد، بعد رفتم به لینک سورس فورج که از اونجا حذف شده بود و بالاخره از اینجا سر رد آوردم.

    بهتر بود در قسمت About یه توضیحی در مورد اینکه زیرنویس در فولدری درون برنامه ایجاد می شه گفته می شد،
    وقتی روی download کلیک می کردم اتفاقی نمی افتاد، و انتظار داشتم برای دانلود زیرنویس محل ذخیره سازی فایل را درخواست کنه.

    در نوار وضعیت، پیغام آخر پس از دانلود، در انتهای کلمه Download یک ed جا افتاده.
    (گر چه از نظر دستوری Subtitle downloaded successfully درست تره)

  5. jams
    مارس 21, 2011 در 2:46 ب.ظ.

    Nice App! by the way, what is the language code for Chinese (Simplified)? On TED.com, subtitles in simplified Chinese are marked as «chi_hans». For example, http://www.ted.com/talks/lang/chi_hans/william_li.html.

    • mohammaddesign
      مارس 21, 2011 در 4:26 ب.ظ.

      use «chi_hans» in language settings – > other language & TedGrabber Beta 3 . tnx

      • jams
        مارس 22, 2011 در 2:19 ب.ظ.

        Thanks for your reply. Unfortunately, it doesn’t work to use «chi_hans» under the «Language Settings» tab. Actually, when i used «chi_hans» and tried to download it, it returned a piece of message like «Access Violation at address 004DF6D4 in module ‹TedGrabber.exe›. Read of address 00 ted Grabber Beta 3».

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

