جهان هولوگرافیک و توقف

پیش نوشت : این روزها مشغول خواندن کتاب جهان هولوگرافیک مایکل تالبوت با ترجمه خوب داریوش مهرجویی هستم
.

Holographic Principle
.

من فعلا به صفحه 35 کتاب رسیده ام : قسمت زبان ریاضی و هولوگرام و پای دنیس گابور هم به بحث باز میشود . لوگوی گوگل برای دنیس گابور را به یاد دارید
.

.
این روزها کتاب خواندن برای من تنها محدود شدن به صفحه های کاغذی نیست . صفحه 20 کتاب در مورد ایجاد یک هولوگرام از پرتو لیزر توضیح میدهد . وقتی در اینترنت هم جستجو کنید تصویر سیبی که بر صفحه بصورت هولوگراف ثبت شده زیاد دیده میشود. اما خواندن کتاب را همین جا متوقف میکنم تا اول به خوبی با این پدیده فیزیکی آشنا شوم . حالا جستجو برای دیدن فیلم هایی واقعی و آزمایشگاهی از این پدیده شروع شده و فرمول ها خودنمایی میکنند و حتی قضیه تا سیاهچاله ها در فضا هم کشیده میشود . اصلا یکی از خوبی های این نظریه این است که همه جا سرک میکشد . به خوبی به یاد دارم خواندن کتاب 100 صفحه ای ضیافت افلاطون هم مدت ها طول کشید چون هر خط چنین کتاب هایی کلید واژه هایی نو برای جستجو در اینترنت در اختیار شما میگذارد

.

پی نوشت

جهان هولوگرافیک : نظریه ای بر توضیح توانایی های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته مغز و جسم
چاپ چهاردم کتاب در سال 1389 و به قیمت 7500 تومان از انتشارات هرمس انتشار یافته

شما چه منابعی را برای مطالعه بیشتر پیشنهاد میکنید
.

  1. ufolove
    سپتامبر 6, 2010 در 11:17 ق.ظ.

    جالب بود. به من هم سر بزن.

  2. امیر
    نوامبر 9, 2012 در 9:17 ب.ظ.

    منظوراز ظبط شدن انعکاس روی یک فیلم چه نوع فیلمیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

