خانه > نجوم, کامپیوتر, اینترنت, برنامه نویسی, تفریحی, دلفی, شبکه > گذر ایستگاه فضایی بین المللی از روبروی خورشید یا چگونه نجوم و برنامه نویسی را با هم دوست داشته باشیم

گذر ایستگاه فضایی بین المللی از روبروی خورشید یا چگونه نجوم و برنامه نویسی را با هم دوست داشته باشیم

پیش نوشت : قبل از اینکه وارد دنیای کامپیوتر و برنامه نویسی بشم سرگرمی شماره یک من نجوم آماتوری بود . روزهای خوب انجمن نجوم ادیب که حالا خاطره شده . مجله نجوم و گزارش های دلچسب بابک امین تفرشی / رصد خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی ها / بارش های شهابی  و سرماهای دل کویر تا خواب های روی پشت بام برای دل سپردن به نورهای آسمانی
.

ISS crossed Sun
.
 داشتم چند تایی ویدئو در مورد گذر ایستگاه فضایی بین المللی از روبروی خورشید میدیدم گفتم بعد مدت ها که فقط در مورد برنامه نویسی نوشتم پیوندی بین نجوم اماتوری و برنامه نویسی ایجاد کنم

پروژه های اپن سورس در زمینه نجوم زیاده منتها نقشه آسمان برتری هایی داشت که من به سمتش رفتم . برای دریافت این برنامه که به نظرم از هر برنامه دیگه ای کامل تره به اینجا مراجعه کنید : به شخصه معتقدم برنامه آسمان پر ستاره با اون حجم و عظمت هم به پای این برنامه قوی و سبک نمیرسه 
.


Sky Chart / Cartes du Ciel

SkyChart is a software to draw chart of the night sky for the amateur astronomer from a bunch of stars and nebulae catalogs. Show the position of the planets, simulate any eclipse or look at the artificial satellite. It can also drive the telescope

.
قسمت هایی از این برنامه در قالب برنامه هایی اپن سورس ارائه شده که مدتیه دارم روش کار میکنم . از همون روزهای اول ورود به دنیای برنامه نویسی همیشه دوست داشتم زمان گرفت ها /  مقارنه ها و گذرها را خودم حساب کنم و حالا فرصت مناسبی برای آشتی نجوم و برنامه نویسی پیدا کردم

.

پی نوشت

 این روزها فرصت مناسبی برای رصد بارش شهابی ارابه رانی است . زیبایی های آسمان را از دست ندهید

  1. nakhodathirsty
    سپتامبر 7, 2010 در 3:04 ب.ظ.

    ایول داداشی دمت گرم. پست غنی ایی بود.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

