خانه > ویندوز, کامپیوتر, اینترنت, برنامه نویسی, دلفی, سیستم عامل > زبان برنامه نویسی مورد علاقه یا پیش به سوی آبجکتیو سی

زبان برنامه نویسی مورد علاقه یا پیش به سوی آبجکتیو سی

پیش نوشت : رشد زبان برنامه نویسی آبجکتیو سی این روزها به شدت بالاست و این موضوع داره منو وادار میکنه بیشتر باهاش آشنا بشم
.
.

جاوا / سی / سی پلاس پلاس / پی اچ پی / وی بی / سی شارپ / پایتون / پرل / دلفی / جاوا اسکریپت : وقتی نگاه میکنم با همه اینها برنامه هایی نوشتم اما آبجکتیو سی رو طرفش هم نرفتم . برای من نوشتن برنامه با دلفی / جاوا و ویژوال بیسیک همیشه جذاب بوده اما زبان های سی بیس نه
.


Objective -c
.
 باید دید چه مشخصاتی در دل این زبان هست ( خارج از نقش اپل ) که اینقدر محبوبیتش بالا رفته . سعی میکنم تجربیاتم را در این زمینه همین جا بنویسم
.

پی نوشت

شما به کدام زبان برنامه نویسی علاقه مندید ؟ در محل کار مجبور به استفاده از کدام زبان ها هستید ؟

منبع

  1. serhossien
    اوت 6, 2010 در 8:12 ق.ظ.

    سلام من دانشجوی رشته کامپیوتر هستم(ترم دو) و خیلی دلم می خواد که مثل شما برنامه بنویس بشم(و قصد دارم برنامه نویس بزرگی بشم) ولی نمی دونم چطوری تا حالا من با زبانهای vb6,pascal برنامه نوشتم(در حد خیلی کم) و چند روزه که c++ رو شروع کردم(و چند وقته دیگه زبانهای پرل و پیتون رو شروع می کنم ولی چون تا الان یه منیع آموزشی خوب رو سراغ نداشتم فعلا سی پلاس پلاس رو انتخاب کردم)، از شما تقاضا دارم که راهنمایی کنین که چه طور می تونم مثل شما برنامه نویس بشم، ممنون

    • mohammaddesign
      اوت 6, 2010 در 10:36 ق.ظ.

      خوب بهتره با مفاهیم اصلی برنامه نویسی آشنا بشید … در استفاده از آرایه ها / صف / پشته و … باید سریع بشید و تلاش اصلی رو روی مفاهیم شی گرایی داشته باشید ( از همین حالا که تازه وارد این رشته شدید سعی کنید از جو دانشگاه جلوتر باشید : چیز زیادی به شما در مورد برنامه نویسی در دانشگاه یاد داده نمیشه متاسفانه ) . بعد از یادگیری سی پلاس پلاس به سمت دات نت مهاجرت کنید و همیشه توانایی های خود رو در چند زبان محک بزنید . البته یکی از زبان ها رو به عنوان پایه قرار بدید و بیشتر در موردش مطالعه کنید ( مثلا سی شارپ / دات نت ) در عین حال توجه داشته باشید که یه برنامه نویس به زبان خاصی نباید محدود بشه ( این نظر شخصی منه ) . موفق باشید

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

