پردازش موازی به سبک من

پیش نوشت : در یادبود برنامه پردازش سیگنال های دریافتی از فضا برای پیدا کردن موجودات فضائی
.


Parallel computing

.

هیچ موجود فضائی پیدا نشد اما داستان پردازش موازی داده ها هم چنان ادامه دارد . بزرگترین عدد اولی که تا حالا پیدا شده رو در نظر بگیرید و خیلی مسائل پیچیده ریاضی که به زمان و هماهنگی در پردازش بین هزاران کامپیوتر نیاز داره .  قصد پیچیده کردن کار رو ندارم قبلا چند تا برنامه روی شبکه داخلی نوشته بودم که کار پردازش تصویر رو در قالب پردازش موازی انجام میداد کارها به واحد های کوچکتر تقسیم میشد تا کار سریع تر انجام بشه و این کار با روش های کاملا ابتکاری جلو میرفت . بعد مدت ها دارم روی یه سری برنامه تحت شبکه اینترنت کار میکنم که از کامپیوترهای بیشتری برای رسیدن به نتیجه استفاده کنم. خارج شدن کامپیوتر از شبکه برای یه مدت ( قطعی اینترنت ) الان جز اولین مشکلاتیه که قبلا در شبکه داخلی کمتر باهاش درگیر بودم . طراحی سرور هماهنگ کننده آخرین داده های ایجاد شده هم خودش کلی کار میبره و هر روز دستخوش تغییر میشه. با این همه از این سبک کار به شدت خوشم میاد و هم چنان ادامش میدم . حالا تصور کنید یه برنامه ای مثل این رو اجرا کنیم و یه کتاب بزرگ از کل توییت های کاربرای ایران ایجاد کنیم . سرور اصلی وظیفه مدیریت و هماهنگی برای جلوگیری از انجام فعالیت های تکراری رو به عهده داره و در نهایت خروجی ای ایجاد میشه که برای همه کاربرا مفیده . نمونه کوچکتری که این روزها در این طرح درگیرم کرده دانلود یه فایل با چند کامپیوتره … کامپیوتر شرکت / خونه و کامپیوتر دوستانتون هر کدوم یه بخش از فایل رو میگیره و سریع تر به فایل نهایی میرسید . همه و همه با پردازش موازی

پی نوشت
 
برای اطلاعات بیشتر به اینجا و اینجا مراجعه کنید
نظر شما در مورد کاربردهای پردازش موازی چیه ؟
شاید با کمک هم بتونیم طرحی رو عملی کنیم : در کامپایل مغزی لذت کشف و برنامه نویسی را تجربه کنید
 

  1. علی ابوطالبی
    سپتامبر 11, 2010 در 7:42 ب.ظ.

    سلام من امروز با وبلاگتون آشنا شدم.
    وبلاگتون جذاب هست بهتون تبریک میگم.
    در مورد پردازش موازی مقاله ای تو CodeProject دارم که ایده خوبی پشتش هست. مطمئنم ازش خوشتون میاد.
    http://www.codeproject.com/KB/IP/Grid_Computing_CSScript.aspx

    • mohammaddesign
      سپتامبر 11, 2010 در 7:50 ب.ظ.

      نظر لطف شماست . همیشه از اینکه مقاله ها و برنامه های یک توسعه دهنده ایرانی رو در codeproject میبینم خوشحال میشم بهتون تبریک میگم و براتون آرزوی موفقیت دارم. حتما مطالعه میکنم

  2. حامد
    ژوئیه 30, 2011 در 5:18 ب.ظ.

    سلام دوستان.بنده دانشجوی ارشد کامپیوتر هستم.و دنبال یه موضوع خوب برای پایان نامم هستم که باید راجبه پردازش موازی باشه میشه کمکم کنید ؟ ممنونم

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

