خانه > لینوکس, گنو / لینوکس, سیستم عامل > این کدام توزیع لینوکسه ؟

این کدام توزیع لینوکسه ؟

پیش نوشت : حکایت سوالهایی که به جوابهای سریع نیاز دارند
.

.

رفته بودیم شرکت یکی از دوستان و با توزیعی از لینوکس روبرو شدیم که در نگاه اول متوجه نشدم چیه . در این جور مواقع من یا خیلی راحت از طرف سوال میکنم و یا ترمینال رو باز میکنم . بازکردن ترمینال یه نام خشک و خالی به شما میده اما اگه از دنده چپ بلند شده باشم تا بیشتر نفهمم راضی نمیشم این شد که در یه فرصت مناسب  چند تا حرکت و دستور زدم. البته من اصلا خودم رو گردپای لینوکس کارها هم نمیدونم

 این حرکت ها و دستورها  از هر توزیع به توزیع دیگه جواب ها و نتایج عجیب و غریبتری به شما میده و در بعضی از توزیع ها اصلا جواب هم نمیده

uname -a

cat /etc/*-release
cat /etc/*version
cat /proc/version

پی نوشت

خوشم میاد که اونقدر توزیع ها زیاد شده که گاهی با کلنجار چند دقیقه ای هم نمیشه فهمید اون توزیع چه ویژگی های خاصی داره

 

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

