MK Twitter included in the Softpedia software database

پیش نوشت : عنوان این پست مربوط به نامه ای میشود که از طرف سافت پدیا برای اضافه کردن برنامه بک آپ گیر توییتر ارسال شد
.
.

توی این مدتی که مشغول توسعه برنامه بودم با چیزهای زیادی آشنا شدم که کمتر حتی به کدنویسی مربوط میشه و به عنوان یک درد دل در اینجا بیان میکنم

از زمان شروع توسعه برنامه  دوستان زیادی در فرندفید از این موضوع که برنامه ای بر روی کامپیوتر امکان بک آپ گیری از اکانت توییتر را فراهم کند استقبال کردند و نسخه های اولیه با راهنمایی این دوستان برای زبان فارسی بهینه شد

ایده اولیه ساخت و توسعه به ضعف سرویس های بک آپ گیر توییتر بر میگشت و اینکه بیشترشان پسورد شما را احتیاج داشت. اما همیشه علاقه داشتم توییت های زیبای تعدادی از دوستان را به صورت داده خام در کامپیوتر داشته باشم تا بعد ها با نوشتن یک آنالایزر سبک کلی نوشتاری انها در توییتر را بررسی کنم  .فرمت خروجی هر چه خام تر باشد امکان توسعه برنامه های بیشتر بر پایه آن بهتر فراهم میشود
پس دنبال ایجاد خروجی پی دی اف و محدود کردن کاربران هم نبودم از طرفی در محیط ویندوز اکثر کاربران از دیتابیس اکسس مجموعه آفیس استفاده میکنند و دانش زیادی برای برداشت توییت ها از داخل این پایگاه داده لازم نبود

محدودیت هایی هم وجود داشت : مثلا شما در یک ساعت 150 درخواست به توییتر میتوانید بفرستید تا فید توییت های قبلی را دریافت کنید / توییتر تنها 3200 توییت آخر را نگه داری میکرد و توییت های من به این عدد نزدیک میشد پس دست به کار شدم

پایه توسعه بر مبنای دلفی 7 بود که متاسفانه برای حل مشکل یونیکد به دلفی 2010 مهاجرت کردم : برنامه بدون نصب پورتبل بود

عدم همکاری در گروه های کاربری ایرانی به چشم میخورد در حالی که برنامه در سایت های زیادی آپ شده بود  اما کاربران تنها به تمجید کار میپرداختند و نه تست آن. این در حالی است که روزی چند نامه از کشورهای دیگر از کاربران کاملا خانگی در جهت برطرف کردن مشکلات برنامه به دستم میرسید : متوجه شدم کاربر ایرانی ترسی دائمی از اجرای فایل ها و برنامه هایی مانند برنامه من دارند چون برنامه در هیچ وب سایت به اصطلاح وب دویی مطرح نشد جریان به شکل گسترده تری من را از توسعه بیشتر برنامه باز داشت
( جریان حاکم بر وب دوی ایران چیزی غیر قابل انکار است : کاش این دوستان به جای تکرار مداوم سرویس های خارجی نه چندان به درد بخور به توسعه دهندگان ایرانی هم توجه کنند : این یک خواهش از طرف بنده حقیر است و بس )

برنامه در نهایت در تست ورژن 3 در سورس فورج آپ شد که رسمی ترین محل برای دریافت برنامه و آخرین بروزرسانی های آن است و بعد ها در سایت های دیگر نرم افزار هم آپ شد ( البته توسط مدیران همان سایت ها ) که چندان هم بدک نبود

سافت پدیا هم با مشاهده برنامه در سورس فورج علاقه مند شد و برنامه را به طور کامل مورد بازبینی و تست قرار داد در نامه ارسالی که البته روتین این کار بود تشکر شده بود از رعایت استانداردها و غیر مخرب بودن برنامه . که در اینجا قابل پیگیری است و صفحه پروژه های من که از سورس فورج من گرته برداری شده 
.

.

پی نوشت

ارزش این برنامه از نظر خودم به استقبال کاربران فارسی زبان بود که  جا دارد از دوستان فرندفیدی که از آن استفاده کردند تشکر دوباره داشته باشم : قرار بود این پروژه برای تامبلر / فرندفید / وردپرس و آیدنتیکا هم ادامه پیدا کند که به دلایلی دل سرد شده ام

بسته بودن تعدادی از سایت های وب دویی باعث شد که کاربران ایرانی کمتر موفق به استفاده از این برنامه بشوند آن قدرها هم بی انصاف نبوده ام و میدانم خیلی ها برنامه را تست کرده اند .هوای سایر توسعه دهندگان ایرانی را داشته باشیم : فضای این روزهای وب آینده خوشی را برای توسعه نرم افزار ایرانی باقی نخواهد گذاشت

با تشکر یک توسعه دهنده 

 

 

  1. آوریل 29, 2010 در 8:14 ب.ظ.

    خسته نباشی محمد جان🙂
    واقعا کار بزرگی انجام دادی.
    افتخار هستی برای کاربران ایرانی!🙂
    با این مشکلات که نباید به این راحتی دلسرد شی!

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

