خانه > کامپیوتر, برنامه نویسی, دلفی, سیستم عامل > آشنایی با ویژگی های جدید دلفی پریسم 2010

آشنایی با ویژگی های جدید دلفی پریسم 2010

پیش نوشت :  به عنوان یک نظر شخصی همیشه معتقد بوده ام که دلفی باید مستقل از دات نت حرکت کند چون واقعا در زمینه نوشتن برنامه های دسکتاپ هنوز هم یک سر و گردن از دات نت جلوست ! به مستقل بودن فایل اجرایی نهایی که در دلفی تولید میشود دقت کنید ویژگی ای که گاهی من را از کار با دات نت در برخی پروژه ها باز میدارد : البته قابلیت های بیشمار دات نت هم چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت : حالا اگر زمانی خواستید دلفی را در محیط دات نت تجربه کنید دلفی پریزم انتخاب مناسبی است

.

.

برای اینکه با قابلیت های جدید دلفی پریسم 2010 آشنا شوید این کتاب 26 صفحه ای را دانلود کنید

پی نوشت

اگر واقعا سال ها با دلفی کار کرده اید و به آن ایمان دارید از دلفی پریزم استفاده کنید
اینکه امبارکادرو سکوهای توسعه نرم افزار به زبان دلفی را جدا کرده نوید روزهای بهتری را میدهد دلفی 2010 انتخاب مناسبی برای توسعه نرم افزارهای کاربردی دسکتاپ خواهد بود
در نهایت برنامه بنویسید با هر سکویی و بازار نرم افزار ایران را سر و سامان بدهید : همین حالا دست به کار شوید

  1. دوست
    مارس 16, 2010 در 1:27 ب.ظ.

    ويندوز 7 داراي دات نت فريم ورك سه و نيم به صورت استاندارد است. بنابراين ديگر زياد نگران وابستگي‌ها نباشيد. ضمنا پشتيباني از ويندوزهاي xp و ويستا هم همانطور كه اطلاع داريد به زودي به پايان مي‌رسد.

  2. مارس 18, 2010 در 12:44 ب.ظ.

    سلام
    می دونم ربطی نداره، ولی با عرض معذرت می تونم بپرسم که وبلاگتون رو چی جوری تو سیستم پرشین وبلاگ ثبت کردی؟
    میشه بهم ایمیل کنید
    ممنون

  3. MDP
    مه 22, 2010 در 5:10 ق.ظ.

    سلام.
    با احترام کامل باید عرض کنم که برای هر ادعایی مدرکی لازمه.
    من به عمرم نشنیده بودم که دلفی نسبت به دات نت سر باشه.شاید بشه توی دسکتاپ تا یه جاهایی مثل همون وابستگی به سیستم عامل و پلت فرم مساوی دونست ولی من به شخصه اصلا این ادعا رو قبول نمی کنم.

    مقایسه جاوا به دات نت خیلی درست تر از مقایسه دات نت با دلفی هست.

    • mohammaddesign
      مه 22, 2010 در 1:35 ب.ظ.

      دوست عزیز مقایسه ای صورت نگرفته و صرفا من در استفاده از دلفی برای توسعه برنامه های دسکتاپ راحت تر بوده ام : در اینجا تجربیات کاری خودم را بصورت نظر شخصی ارائه میکنم و مسلما مخالفانی هم خواهد داشت : نظر همه برای من با ارزش خواهد بود. تاکید اصلی در کامپایل مغزی همیشه بر توسعه نرم افزار با هر زبان ممکن برای ارتقا برنامه های ایرانی بوده : موفق باشید

  4. nouri
    ژانویه 9, 2011 در 10:08 ق.ظ.

    با سلام خدمت دوستان
    من با دلفی و با سی شارپ دات نت برنامه می نویسم
    راستش رو بخواهین
    هنوز که هنوزه موقع نوشتن برنامه ها اول سراغ دلفی می رم
    چهارچوب کاری و تواناییها و سادگی کار با اون رو با هیچ زبانی عوض نمی کنم
    با تشکر

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

