خانه > اینترنت, تفریحی, تراوش مغزی, خبر, زندگی > اینترنت سرعت پایین من

اینترنت سرعت پایین من

پیش نوشت : قبل از هر چیزی بگم این فقط نظر و تجربه شخصی منه و ممکنه خیلی ها به هر دلیلی باهاش مخالف باشند

.

.

همان اوائلی که ای دی اس ال آمد ما هم عاشقش شدیم تا از هزینه های روی خط تلفن بکاهیم و کمی سرعت بالاتر را تجربه کنیم از همان 64 گرفته تا 2 مگ در این اواخر … این وسط چند شرکتی هم ورشکست شدند و یا شاید فراری و حقوق ما هم با ایشان همراه شد

سرعت 128 واقعا در روزهای اول خوب بود تمام کتاب ها و مقالات دانلود میشد و در فرصت موجود مطالعه میگردید با ورود به عرصه 512 هم کتاب میگرفتیم هم محیط های توسعه گیگابایتی و در کنارش از مزایای لینک مستقیم استفاده میکردیم و لاست میگرفتیم و فیلم های برتر تاریخ سینما که خوب بود

وقتی 1 مگی شدیم هر فیلم و سریالی را از هر جهنم دره ای میگرفتیم و نرم افزارها و کتاب ها به ویدئو های آموزشی گیگابایتی ارتقا پیدا کرد … ویژوال استودیو رو از ورژن بتا یک تا آر سی وان گرفتیم و نصب هم کردیم اما دریغ از یک برنامه مفید که همان کارها را در کیو بیسیک هم توانستن نوشتن کرد

وقتی 2 مگ شد تمام آنچه از کودکی آرزوی داشتنش را داشتم تقریبا گرفته بودم … آرشیو فیلم و موسیقی تکمیل بود و کتابی نبود که در زمینه های مورد علاقه برنامه نویسی نگرفته باشم اما حالا که نگاه میکنم میبینم در طول این دو ماه آخر یک خط کتاب نخوانده ام یک فیلم را از سر حوصله ندیده ام و حتی یکی از آن ویدئو های  آموزشی را هم ندیده ام و این است سرعت بالا بماند آن لینوکس هایی که گرفته ام و هنوز به صورت ویرچوال هم بالا نیاورده ام

پی نوشت

هنوز یادم نرفته چقدر شوق داشتم محیط اصلی دبیان را ببینم الان چند ماهی میشه روی هارد فایل ایزوی مربوطه خاک میخوره … من همان اینترنت دایل آپ قدیمی که مرا به خواندن مقاله محدود میکرد را دوست دارم و این به هیچ سیاستی مربوط نمیشود شاید باید در ظرفیت هایم بازنگری کنم و اگر کسی مست سرعت بالا نشده خدایش به او لطفی بزرگ عنایت کرده

  1. olivin
    مارس 7, 2010 در 6:57 ب.ظ.

    این 2 مگ که سرعتی نیست مخترعین اینترنت در سال 1970زمانی که فقط حدود یک سال از عمر اینترنت می کذشت به سرعت 1.5 مگ در ثانیه رسیده بودند الان این سرعت ها بچه بازیه

  2. سیامک
    مارس 10, 2010 در 5:20 ق.ظ.

    سلام /دارم در مورد کوبول نحقیق انجام می دم/ هر چی داری فارسی یا انگلیسی در صورتی که امکانش هست برام بفرست

  3. آوریل 9, 2010 در 1:05 ق.ظ.

    این واقعیت داره که هرچی سرعت دسترسی بالاتر میره مشغله و نرسیدن به کارهای روتین قبلی هم بیشتر میشه.
    من خط تلفنمون CPM هست یعنی فناوری فوق پیشرفته ADSL رو ساپورت نمی کنه و من رو محکوم به Dial-Up همیشگی کرد تا اینکه یه روز دیدم دیگه با اون سرعت 45 هم کانکت نمیشه و بیشترین سرعتش 28.8 هست. این یعنی محکومیتم سختتر شد تا اینکه وایمکس 128 گرفتم و نسبت به سرعت قبلیم احساس جت سواری رو دارم.
    اون موقع با اینکه نمی تونستم طرف داونلود فایلهای بالاتر از 2 مگابایت برم ولی مطالعه وبم به نسبت بیشتر از الانی بود که دیگه از سایتهای سنگین فرار نمی کنم و وقتم رو بیشتر صرف وبگردی و گاهی اوقات هم داونلود می کنم.
    زمانی که اولین بار برنامه لوکال برای اجرای PHP رو نصب کردم، فکر کردم سرعت کارم بالاتر میره ولی بالاتر نرفت. خب در عوضش دامنه اطلاعاتم بالا رفت.
    خیلی حرف زدم….

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

