شروع برنامه نویسی با مونو

پیش نوشت : بهتر است پست قبلی را پیش از این یادداشت مطالعه کنید

من مونو و محیط توسعه اون رو در ویندوز نصب کردم و حالا آماده نوشتن اولین برنامه ام . از آخرین ورژن مونودولوپ استفاده میکنم و این طور بگم که اصلا هم پایدار نیست و ممکنه گاهی مشکل پیدا کنه و سی پی یوی سیستم رو هم به شکل عجیبی گاهی وقتا درگیر میکنه : اینا رو گفتم که نگید نگفت : اما به هر حال برای آموزش امروز میشه از نسخه 2 هم استفاده کرد

بهتره با یک پروژه کاملا خالی شروع کنیم : در ادامه یک ویندوز فرم ساده خواهیم نوشت

حالا به پروژه خالی خودتون یک فایل خالی اضافه کنید

و این هم قسمت ترسناک ماجرا که اصلا هم ترس نداره و باید داخل همون فایل خالی واردش کنید : مشخصا اگه دات نت کار کرده باشید هیچ چیز زیاد جدیدی در این کد نیست که من بخوام توضیح بدم : فقط اینکه من با وی بی برنامه رو نوشتم و سی شارپ کارها هم که بهتر از وی بی کارها بلدند چی کار کنند . یه فرم ایجاد کردیم و کاری کردیم که موقع اجرا نمایش داده بشه … همین

به عنوان یک واقعیت علمی نمیشه الان یک دگمه روی فرم قرار ندیم پس کد بالا این کار رو میکنه و حتی سابروتین هم براش تعریف کردیم که تا روش کلیک میکنیم یه پیغامی رو بهمون نشون بده  اما این دگمه هنوز به فرم اضافه نشده برای اینکار داریم

حالا فقط مونده اجرای برنامه و دیدن خروجی
 

پی نوشت
در قسمت های آتی یه سری هم میزنیم به اتصال به پایگاه داده با مونو فعلا عجله نکنید
اگه از گویش طنز موجود در آموزش بدتون اومده تو رو خدا به روم نیارید و توصیه پایانی :  همیشه برنامه بنویسید

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

