خانه > برنامه نویسی, تفریحی, تراوش مغزی > وقتی برنامه نویس نا امید میشود

وقتی برنامه نویس نا امید میشود

شما چه جور برنامه نویسی هستید ؟ از اونایی که موقع نوشتن کد موسیقی گوش میکنند ؟ یا حفظ آرامش و خوردن یه لیوان چایی یا کافی را ترجیح میدید ؟ توی شرکت تا چه حد دست شما بازه ؟ قدم میزنید و به الگوریتم ها و روش ها فکر میکنید یا سودوکو و روبیک حل میکنید برای باز شدن ذهنتون ؟ من کدنویسی رو بهترین سرگرمی میدونم : اما اگه در حین نوشتن برنامه به مشکل و بن بستی برخورد کنم قضیه ممکنه یه کم فرق کنه : اما راه حل های من برای فرار از مخمصه 

اول از همکاران در شرکت کمک میگیرم ( با دوستی و حفظ احترام متقابل و … )
بعد کتاب های دم دست و بعد اگه نشد اینترنت ( اول منابع فارسی  ) و باز اگه نشد ( در حالیکه گوشام کم کم سرخ میشه ) قدم میزنم : یه لیوان چایی میخورم  و بعد یه بازی کامپیوتری سبک و گاهـی فسـفری

 شاید روش شما با من فرق کنه و هرگز راضی نشید از تجربیات همکاران خودتون استفاده کنید و این کار براتون سنگین باشه هر طور مایلید اما تجربه به من نشون داده در کارهای گروهی و مشترک روحیه همکاری از هر چیزی مهم تره
اما چرا در قدم بعدی میرم سر کتاب : راستش من هنوزم به چیزی که در کتابا چاپ میشه اعتماد بیشتری دارم ( امان از روحیه سنتی و قدیمی ) اصولا شرکتی که روی جریان خاصی کار میکنه یه کتابخونه مرتبط با کارش داره من همیشه مراجعه به این محل رو ترجیح میدم چون برای دقایقی از مانیتور جدا میشید و تجربه ورق زدن و جستجوی بدون کوئری را پیدا میکنید و این خودش خوبه
 اگه مشکل حل نشد کار به اینترنت و جستجوی فارسی کشیده میشه : خیلی ها باز شاید مخالف باشند اما من به برنامه نویسای ایرانی اعتقاد دارم و اول فارسی جستجو میکنم ( خودمان را دست کم نگیریم : احترام و ارادت به قشر برنامه نویس ایرانی ) و بعد جستجوی مقالات خارجی و اگه باز مشکل حل نشد میرسیم به بازی : که هر وقت کار به اینجا رسیده یه دست بازی فکری و فسفری چنان احساس کنجکاوی خاصی به ذهن من داده که از همه روش های بالا گاهی کاراتره  ( افزایش اعتماد به نفس و احترام به خویشتن خویش )
منتظر روش ها و اولویت های شما در زمان بروز مشکلات در برنامــه هستم

پی نوشت
در پست هایی که با برچسب «تراوش مغزی» منتشر میشود زیاد دنبال منطق و استدلال و اصول علمی نگردید 
 

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

