خانه > موبایل, ویندوز, کامپیوتر, اندروید, خبر, زندگی > ﻧﻴﻢ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ در اندروید

ﻧﻴﻢ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ در اندروید

واقعیت اینه که من زیاد اهل نیم فاصله ( دقیقا ﻧﻴﻢ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ ) نیستم . اگه دقت کرده باشد در اکثر پست های این وبلاگ هم این موضوع رو رعایت نمیکنم . اما خوب برای خیلی ها از نان شب هم واجب تره ( البته دلایل اصلی و مهم رو من دیگه ذکر نمیکنم ) . مدتی بود دنبال یه روش بهینه و راحت برای داشتن ﻧﻴﻢ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ در اندروید بودم که نتیجه رو در این پست به عنوان یک تجربه ارائه میکنم . در ضمن ِ این تجربه از کمک های دو دوست ِ خوب فرندفید ( مهدی و حامد ) بهره مند شدم که ازشون کمال تشکر رو دارم

.

MultiLing Keyboard : http://www.apktop.com/multiling-keyboard-0-52-3.html
.
اول از همه باید برنامه بالا رو از مارکت بگیرید و یا خیلی راحت تر نسخه  قدیمیترش رو از اینجا بگیرید . نصب این برنامه  توضیح خاصی نیاز نداره
.

Language and Keyboard Settings
.
در قسمت تنظیمات زبان  صفحه کلید جدید رو فعال کنید
.

Keyboard Settings

.
در این مرحله باید پلاگین فارسی این کیبورد رو اضافه کنیم . که از قسمت زبان های ورودی و مارکت اندروید قابل انجامه و یا از این لینک  به صورت مستقیم زبان فارسی رو نصب کنید . بعد از نصب کافیه زبان انگلیسی و فارسی رو تیک بزنید
.

Input Languages
.
ممکنه با توجه به گوشی اندرویدی شما و نسخه اون و حتی رام لازم باشه تنظیمات زیر رو تا  رسیدن به یک صفحه کلید فارسی درست و راست چین تغییر بدید
.

Non-Latin Settings
.
حالا باید از ﻧﻴﻢ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ استفاده کرد
.

 

.
قسمت اعراب گذاری  در سمت چپ عبارت » فارسی » رو نگه دارید . نیم فاصله با عنوان

zwnj

رو انتخاب کنید . تمام

.
 

 

  1. نوامبر 23, 2011 در 10:01 ب.ظ.

    محمد جان نسخه آخر اپلیکیشن رو آپلود کردم عزیز MultiLing Keyboard 0.54.1

    http://www.uploadbaz.com/v9g5zpoigt9o

  2. نوامبر 23, 2011 در 10:11 ب.ظ.

    با تشکر بسیار ، خیلی دنبالش بودم ، برای وبلاگ نویسی از طریق گوشی بسیار کاربردی هست

  3. Mohammad
    نوامبر 24, 2011 در 12:55 ق.ظ.

    آیا این برنامه و روش برای گوشی هایی که هک نشده اند هم جواب میده؟
    با تشکر

    • mohammaddesign
      نوامبر 24, 2011 در 9:47 ق.ظ.

      موقع نصب که مجوز ریشه احتیاج نداره . پس نیازی به روت نیست

  4. Mj
    فوریه 18, 2012 در 9:09 ق.ظ.

    بسیار عالی. ممنون

  5. Farzad
    آوریل 1, 2012 در 5:27 ب.ظ.

    ممنون فقط یه مشکل باهاش دارم اونم اینه که بعد از گذاشتن علامت سوال ترتیب نوشته‌ها به هم می‌خوره!

  6. امیرمسعود
    ژوئن 15, 2012 در 8:12 ق.ظ.

    خیلی ممنون از این نوشتهٔ مهم. نمی‌دونم چرا هیچ کسی حواسش به این نویسهٔ خیلی مهم فارسی در اندروید نبود. من الان دارم برای یک صفحه‌کلید دیگر اندروید به نام Hacker’s Keyboard پشتیبانی از فارسی رو طراحی می‌کنم (البته با همکاری نویسندهٔ اصلی‌اش). تازه امروز رسیده‌ایم به بحث شیرین ZWNJ. داشتم فکر می‌کردم که بهترین جا برای گذاشتن این نویسه روی کدام دکمه است؟ این که بگذاریمش روی دکمه‌های اعراب‌گذاری ایدهٔ خیلی خوبیه. فکر کنم من هم همین کار رو بکنم.

    اینجا بحث من با نویسندهٔ صفحه‌کلید در جریانه:

    http://code.google.com/p/hackerskeyboard/issues/detail?id=215#makechanges

    راستی نیم‌فاصله یه چیز دیگه نبود که فاصله‌اش نصف فاصلهٔ معمولیه؟ به این نمی‌گن «فاصلهٔ مجازی»؟ همین ZWNJ رو عرض می‌کنم.

  7. سمیه حسینی زاده
    نوامبر 6, 2013 در 5:22 ب.ظ.

    بسیار بسیار ممنونم از مطلب خوبتون. عذر خواهی می کنم شما می دونید که در این صفحه کلید امکان تایپ ی کوچک یا شش کوچک یا بع عبارت دیگه «ۀ»، وجود داره یا نه؟

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 52 مشترک دیگر بپیوندید

